Dietetyczna Wielkanoc – jak nie przytyć w święta? Ile kalorii mają potrawy wielkanocne?

Święta wielkanocne to ten czas w roku, który kojarzy nam się przede wszystkim z ciągłym jedzeniem i to jedzeniem głównie tego, co niezdrowe, kaloryczne i tłuste. Ale czy musi tak być? Czy zawsze musimy tyć w okresie świątecznym? Czy dietetyczna Wielkanoc jest absolutnie nie wykonalna? Oczywiście nie, bo to tylko od nas zależy, czy podczas Wielkanocy rzeczywiście będziemy się objadać do nieprzytomności, czy może jednak zachowamy umiar.

Poniższe rady pomogą nam ten umiar zachować. Dzięki nim święta wielkanocne nie zakończą się wcale gwałtownym wzrostem wagi, a my wciąż będziemy cieszyć się szczupłą sylwetką i będziemy mogli kontynuować efektywne odchudzanie.

Jak nie przytyć w święta wielkanocne? Zasady

Żonkile, herbatka, jajko wielkanocne
Zdjęcie JillWellington on Pixabay

Niektórych zasad zdrowego żywienia nie warto łamać nawet w okresie świątecznym. A ta podstawowa mówi o tym, by spożywać posiłki regularnie. Trzymajmy się tej zasady także przy świątecznym stole. Nie rezygnujmy ze śniadania z myślą o czekającym nas sutym posiłku.

Jedzmy małe porcje, ale regularnie, by na bieżąco zaspokajać swój głód, a jednocześnie za bardzo się nie przejadać. Wchłonięcie kilku tysięcy kalorii przy jednym posiedzeniu zakończy się wyłącznie wyrzutami sumienia, bólem brzucha i wzdęciami.

Dietetyczne potrawy – kluczem niska kaloryczność

Nawet ta nie do końca dietetyczna Wielkanoc może być całkiem niskokaloryczna, jeżeli przestaniemy przyswajać dodatkowe kalorie wraz z napojami. A przecież lepiej zjeść dodatkowy kawałek ciasta niżeli zapychać się cukrowym sokiem, który i tak nie zaspokoi naszego apetytu.

Pijmy więc wyłącznie wodę i pijmy ją w dużych ilościach. Woda przy okazji zapełnia nasz żołądek, dzięki czemu później pozwala nam zjeść mniej. Korzystnie wpływa też na trawienie. Pijmy ją zatem przy każdym posiłku i między posiłkami.

Święta mogą być też jak najbardziej aktywne. Dietetyczna Wielkanoc nie polega wyłącznie na ograniczaniu się w jedzeniu, ale też na produktywnym wykorzystywaniu wolnych chwil. Zamiast spędzać je przed telewizorem, wyjdźmy na spacer albo poćwiczmy chwilę w domu. Możemy też bawić się dziećmi czy zwierzakami. Każda aktywność to dodatkowe spalone kalorie!

Ile kalorii mają potrawy wielkanocne?

Mało kto z nas wykorzystuje te wszystkie dziwne i wymyślne dietetyczne przepisy na Wielkanoc. Czasami oczywiście natykamy się na nie zupełnie przypadkiem – czy to w Internecie, czy to w jakiś książkach kucharskich – ale raczej nie myślimy o tym, by z nich skorzystać, bo uznajemy to za głupotę. Nic się przecież nie stanie, jeżeli ten jeden raz w roku trochę sobie pofolgujemy.

Ale przecież to nie jest wcale jeden raz. Przynajmniej raz w miesiącu jesteśmy zapraszani na jakąś imprezę urodzinową do znajomych czy rodziny, pod koniec roku organizujemy Boże Narodzenie, a jeszcze do tego świętujemy Sylwestra, rocznice ślubu, komunie i chrzciny. Jeżeli każdą taką imprezę będziemy traktować jak idealną okazję do napchania swojego żołądka, skutki tego na pewno odczujemy w swojej wadze i swoim wyglądzie.

A przecież święta wielkanocne nie muszą nas wcale tuczyć. Jeżeli tylko zobaczymy, ile kalorii mają te wszystkie tradycyjne świąteczne potrawy, sami zechcemy ich unikać i zrobimy to bez żadnych oporów. Możliwe, że zainteresuje nas nawet całkowicie dietetyczna Wielkanoc. Sami przygotujemy ją następnym razem, by przekonać się do tego, że niezależnie od okoliczności zawsze można zdrowo się odżywiać.

Przeczytaj: Dietetyczny schab wielkanocny ze śliwką – przepis

Żurek wielkanocny – kaloryczność

Żurek bez białej kiełbaski
Zdjęcie Zozz_ na Pixabay

Żurek, czyli nasza ulubiona polska zupa wielkanocna, w jednej porcji ma na ogół około 400 kalorii. Zazwyczaj jednak jest jeszcze bardziej tuczący. Jeżeli bowiem uzupełnimy go pętem białej kiełbasy oraz jajkiem, sprawimy, że jego niewielka porcja dostarczy nam aż 600 kcal, a to już bardzo dużo.

Przeczytaj: Właściwości zielonej kawy – czy faktycznie odchudza? Opinie

Jajka, biała kiełbasa i babka wielkanocna

Kaloryczne są także jajka. Same w sobie uchodzą za jedzenie dietetyczne, ale gdy tylko ozdobimy je majonezem, sprawimy, że na pewno nie wpłyną one obojętnie na naszą wagę. Dietetyczna Wielkanoc raczej powinna się też odbyć bez udziału białej kiełbasy. Już jedna jej sztuka to aż 300 kcal.

Tak samo kaloryczny potrafi okazać się niewielki kawałek babki wielkanocnej. Totalną bombą kaloryczną i absolutnym zabójstwem dla naszej sylwetki jest jednak mazurek.

Oczywiście dieta podczas świąt nie powinna być dla nas najważniejsza, ale mimo wszystko warto zdawać sobie sprawę z tego, jak kaloryczne są poszczególne potrawy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *